RECONVOCATOR
15-04-2024
CONVOCATOR ADUNARE GENERALA 15.04.2024
28-03-2024
RECONVOCATOR ADUNARE GENERALA 27.07.2019
10-07-2019
CONVOCATOR ADUNARE GENERALA ANCC CAPRIROM 15.06.2019 ORA 16:00
31-05-2019
IARMAROC IN BUCURESTI LA MUZEUL SATULUI IN PERIOADA 26-28 OCTOMBRIE
10-10-2018
Muzeul Național al Satului ”Dimitrie Gusti” din București in prteneriat cu SC Iarmarocul de Joi SRL, organizează în perioada 26-28 octombrie 2018 evenimentul cultural Târgul de Sfântul Dumitru 2018 inclus în programul Târguri din Satul de altădată, marcă OSIM din anul 2017;
Programul pentru public este 9.00 – 19.00. Ultimul bilet de intrare se eliberează la ora 18.30;
Acest iarmaroc se adreseaza tuturor producatorilor romani din sectorul agro-alimentar.
Detalii la telefon 0772.168.360
CRESCATORI CU DEBITE CATRE APIA
01-10-2018
Crescatorii care primesc proces verbal de debit catre APIA au obligatia sa isi achite la unitatile bancare in contul APIA sumele mentionate in procesul verbal. In caz contrar nu vor incasa subventiile de la APIA.
INVITATIE LA FESTIVALUL CAPREI 2018 – 12.10.2018, LOC.ULMI, JUD.DAMBOVITA
24-09-2018
PRELEVARE PROBE SANGE PENTRU EMITEREA CERTIFICATELOR DE ORIGINE
21-08-2018
In baza Regulamentului European 1012/2016 care intra in vigoare la data de 01.11.2018 pentru emiterea certificatelor de origine se vor preleva probe de sange atat de la parinti cat si de la produsul acestora pentru stabilirea filiatiei. Ca atare incepand cu 01.11.2018 nu se vor mai putea emite certificate de origine la produsi decat dupa obtinerea rezultatelor la analizele ADN.
MASCULI RASA PURA PENTRU MONTA 2018
21-08-2018
Conform Regulamentului European 1012/2016 care intra in vigoare la data de 01.11.2018, la monta din acest an se vor autoriza de catre OJZ doar masculii care au certificat de origine. Crescatorii care nu au in exploatatie masculi de rasa pura vor fi exclusi din Registrul Genealogic al rasei pana vor reusi sa-si asigure cate un mascul de rasa pura la 35 de femele din aceeasi rasa.
ALOCARE CODURI TATUARE CONFORM OM1045/2018
14-06-2018
In baza OM1045/2018, Asociatia ANCC CAPRIROM a emis codurile de tatuare ce se vor aloca fermelor inscrise in Registrul Genealogic al Rasei pentru fiecare rasa in parte.Lista codurilor alocate este publicata in sectiunea Informatii tehnice/RG
ABATORUL RASUCENI, GIURGIU
19-04-2018
Abatorul Rasuceni din judetul Giurgiu achizitioneaza caprine si ovine, adulte si tineret. Persoana de contact : Dl. Razvan Albu, telefon : 0723.680.252, e-mail : razvan.albu@struti.ro
TERMEN EMITERE/DEPUNERE ADEVERINTA PENTRU APIA
03-05-2018
Conform articolului 78(1) alineatul 3 din OM 619/2015, termenul de emitere de catre Asociatie al adeverintelor si de depunere al acestora de catre beneficiari la centrele APIA este urmatorul :
Condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 72 alin. (1) lit. f), g) și h) și la art. 73 lit. g), g1) și g2) trebuie să fie îndeplinite până în data de 1 septembrie a anului de cerere 2018 și documentul specific care atestă îndeplinirea acestora se atașează la cererea unică de plată tot până în data de 1 septembrie a anului de cerere 2018.
VANZARE TAPI CU CERTIFICAT DE ORIGINE RASA SAANEN
03-04-2018
Crescatorul Ciobanu Iuliana Mariana din localitatea Lanurile, Jud. Constanta vinde masculi cu certificat de origine, rasa Saanen, varsta 1 an. Pentru mai multe detalii puteti contacta direct crescatorul la numarul de telefon 0767686718.
POSIBILITATE IMPORT MATERIAL SEMINAL CONGELAT DIN FRANTA PENTRU RASELE SAANEN SI ALPINA FRANCEZA
03-04-2018
Crescatorii interesati sa achizitioneze material seminal congelat origine Franta pentru rasele Saanen si Alpina Franceza sunt rugati sa contacteze Asociatia Caprirom. Materialul seminal este comercializat de firma Evolution International (http://www.evolution-int.com/) din Franta membra a asociatiei de profil Capgenes.
AGROINTEL : ORDIN DE LA ANAF – FERMIERI SCUTIȚI DE IMPOZITE!
30-03-2018
Ministerul Finanțelor Publice prin Agenția Națională de Administrare Fiscală a emis în această săptămână un ordin prin care Administrațiile Județene și Locale ale Finanțelor Publice sunt informate că trebuie să aplice prevederile legale în ceea ce privește beneficiile fiscale pentru Cooperativele Agricole. Este un pas uriaș pentru fermierii care au ales să se asocieze și care beneficiază acum și de acest ajutor din partea statului!
În documentul menționat se specifică faptul că Cooperativele Agricole, prin aplicarea Legii nr. 164/20016, trebuie să beneficieze de:
-scutirea de la plata impozitului pe profit în primii 5 ani a cooperativelor agricole care procesează produsele agricole;
-scutirea de la plata impozitului pe profit pentru 5 ani a cooperativelor agricole care au o cifră de afaceri anuală netă de până la 2.000.000 euro;
-scutirea membrilor de la plata impozitului pe venituri în cazul persoanelor juridice microîntreprinderi și de la plata impozitului pe norma de venit în cazul persoanelor fizice;
-scutirea de la impozitul pe proprietate a bunurilor imobile ale membrilor cooperatori aferente producţiei valorificate prin cooperativa agricolă și scutirea membrilor cooperativelor de la plata impozitului pe arendă în cazul terenurilor luate în arendă de către cooperative de la aceştia.
Atenție! Normele de sprijin financiar de la bugetul de stat sau din fonduri europene se acordă cooperativelor agricole care nu şi-au fragmentat exploataţiile, respectiv nu au constituit exploataţii din fragmentări după intrarea în vigoare a Legii nr. 164/2016.
Reamintim că membrii cooperativei pot fi persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale (constituite conform OG 44/2008) si persoane fizice care platesc impozit pe norma de venit; societati comerciale microintreprinderi care, conform noului Cod fiscal, platesc impozit pe venit; societati comerciale altele decat microintreprinderi, care platesc impozit pe profit.
De precizat că deși decizia privind scutirea impozitului pentru cooperative a fost luată încă din 2016, procedura de aplicare a prevederilor referitoare la scutirea de la plata impozitului pe venit, a fost stabilită de abia acum prin ordin al preşedintelui ANAF, cu avizul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale condus de Petre Daea.
Așadar reprezentanții legali ai cooperativelor Agricole din România pot merge începând de astăzi la administrațiile financiare de care aparțin, pentru a se informa și a depune documentele necesare pentru a beneficia de aceste scutiri de taxe și impozite.
CONDITII PENTRU OBTINEREA SPRIJINULUI CUPLAT PENTRU CAPRINE IN 2018
27-03-2018
Crescatorii de caprine au posibilitatea sa acceseze sprijinul cuplat de la APIA, in cadrul Campaniei 2018. Iata ce angajamente trebuie sa indeplineasca acestia.
Conditii de eligibilitate:
a) solicitantul SCZ C indeplineste conditia de fermier activ,
b) fermierul solicita SCZ C pentru un efectiv de minimum 50 si maximum 500 de capete de femele caprine si/sau tapi de reproductie, inclusiv, pe beneficiar, in exploatatii cu cod ANSVSA, care au vârsta de minimum un an la data de 31 martie a anului de solicitare;
c) fermierul cu un efectiv mai mare de 500 de capete de femele caprine si/sau tapi de reproductie beneficiaza de SCZ C calculat la nivelul a maximum 500 de capete de femele caprine si/sau tapi de reproductie;
d) efectivul solicitat este format din femele caprine care au vârsta de maximum 8 ani si/sau tapi de reproductie care au vârsta de maximum 6 ani la data limita de depunere a cererii unice de plata;
e) efectivul de animale pentru care se solicita SCZ este identificat si inregistrat in RNE la data depunerii cererii unice de plata, dar nu mai târziu de prima zi a perioadei de retinere;
f) solicitantul detine registrul individual al exploatatiei, completat si actualizat, in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 21/2004;
g) efectivul de femele caprine si/sau tapii pentru care se solicita SCZ C trebuie mentinut in exploatatia/exploatatiile cu cod ANSVSA mentionate in cerere și/sau in exploatatiile asociatiilor/cooperativelor/ grupurilor de producatori in care au fost transferate temporar pentru pasunat, pe perioada de retinere de 100 de zile de la data-limita de depunere a cererii unice de plata;
g1) efectivul de femele caprine inscrise Registrul Genealogic al rasei pentru care se acorda SCZ respecta raportul de sexe de minim un tap inscris in Registrul Genealogic al aceleiași rase la 35 de femele caprine;
g2) efectivul de femele caprine neinscrise intr-un Registru Genealogic pentru care se acorda SCZ respecta raportul de sexe de minim un tap cu certificat de origine la 35 de femele caprine.
Daca solicitati in cererea unica de plata sprijin cuplat doar pentru femele caprine neinscrise in RG nu solicitati sprijin cuplat pentru tapii cu certificat de origine neinscrisi in RG care asigura doar raportul de sexe de un tap la 35 femele caprine neinscrise in RG.
Alte conditii de acordare:
sunt eligibile la plata inclusiv femelele caprine si/sau tapii care pâna la finalul perioadei de retinere de 100 de zile, au intrat, respectiv au iesit in/din exploatatiile cu cod ANSVSA detinute de acelasi beneficiar sau in/din exploatatiile asociatiilor/cooperativelor/ grupurilor de producatori in care au fost transferate temporar pentru pasunat;
in cazul in care controlul la fata locului nu a putut fi efectuat din motive generate de mine / reprezentantul legal, intreaga cerere se respinge de la plata, cu exceptia ANTZ 7 si ANTZ 8;
in cazul in care, in urma controlului efectuat la fata locului, s-a constatat inexactitatea inregistrarilor din registrul individual al exploatatiei pentru 12 luni anterioare controlului, solicitarea SCZ C se exclude de la plata pentru anul in curs;
sprijinul se calculeaza pentru un efectiv de minim 50 capete caprine eligibile;
in cazul in care in urma tuturor controalelor administrative si la fata locului apar diferente intre animalele solicitate si animalele determinate sunt de acord cu penalitatile / excluderile de la plata conform prevederilor legislative referitoare la sanctiuni si penalitati;
orice schema de plata poate fi retrasa total , in scris, in orice moment, mai putin in situatiile in care beneficiarul a fost informat cu privire la neregulile din cererea sa de sprijin sau a fost instiintat cu privire la intentia APIA de a efectua un control la fata locului si daca in urma controlului la fata locului au fost identificate nereguli, conform art. 3 din Regulamentul (UE) nr. 809/2014;
in cazul constatarii unor nereguli/fraude, A.P.I.A. intreprinde demersurile necesare recuperarii sumelor acordate necuvenit conform art. 63 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 si/sau aplica prevederile O.U.G. nr. 66/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
nu se acorda nici o plata daca se stabileste ca au fost create conditii artificiale pentru obtinerea platilor aferente schemelor de plata, cu scopul de a obtine un avantaj contrar obiectivelor respectivei scheme/masuri de plata conform art. 60 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013;
structurile de control de la nivelul M.A.D.R., A.P.I.A., Comisiei Europene, Curtii de Conturi a României si alte structuri competente au dreptul de a verifica informatiile din dosarul cererii unice de plata precum si documentele aflate in legatura cu aceasta, etc (conform art. 47, 48 din Regulamentul UE nr. 1306/2013);
animalul solicitat in cererea unica de plata pentru SCZ supus unei circumstante naturale, care se notifica la APIA in maxim 10 zile lucratoare de la data evenimentului, poate fi inlocuit cu alt animal existent in exploatatia cu cod ANSVSA pâna la data notificarii, fara pierderea dreptului la plata sprijinului, in urmatoarele conditii:
beneficiarul sa nu fi fost informat de APIA in privinta unei neconformitati din cererea unica de plata;
beneficiarul sa nu fi fost informat cu privire la intentia APIA de a efectua un control la fata locului;
animalul, care inlocuieste animalul cu circumstanta naturala, trebuie sa indeplineasca toate conditiile de acordare la data notificarii catre APIA a cazului de circumstanta naturala;
beneficiarul trebuie sa depuna pentru animalul care inlocuieste animalul cu circumstanta naturala documentatia specifica (adeverinta prevazuta in anexa nr. 61 partea A/B din OMADR 619/2015 modificat și completat).
Drept pentru care declar urmatoarele:
indeplinesc conditia de fermier activ in intelesul art. 9 din Regulamentul (UE) nr. 1307/2013;
datele inscrise in declaratia sector zootehnic de solicitare SCZ C si in documentele anexate acesteia, sunt reale, complete, corecte si valabile. in caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale in vigoare;
sunt de acord ca datele din cerere sa fie introduse in baza de date APIA, procesate si verificate in vederea calcularii platii si transmise autoritatilor responsabile in vederea elaborarii de studii statistice si de evaluari economice si sunt de acord sa fie facute publice cu respectarea prevederilor Legii 677/2001;
am depus la dosarul declaratiei sector zootehnic de solicitare SCZ C documentele generale si specifice in conformitate cu omadr nr. 619/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;
am fost informat asupra conditiilor de eligibilitate si am primit un exemplar din ANGAJAMENTE sI DECLARAŢII.
Fermierul se angajeaza:
sa pun la dispozitia APIA in orice moment documentele suplimentare solicitate;
sa comunic in scris APIA, in termen de 15 zile calendaristice, orice modificare a datelor declarate in cerere si in documentele doveditoare survenita in perioada cuprinsa intre data depunerii cerererii si data acordarii platii (conform art. 8 alin.(1) litera i din OUG 3/2015, cu modificari si completari);
sa comunic in scris APIA, in termen de 10 zile calendaristice, reducerea efectivului de animale in perioada de mentinere de 100 de zile de la data limita de depunere a cererii unice de plata, ca urmare a unor cazuri de circumstante naturale), in caz contrar evenimentul nu este luat in considerare iar animalele vor fi generatoare de sanctiuni;
daca exploatatia a fost afectata de un caz de forta majora, sa comunic in scris Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura in termen de 15 zile lucratoare de la data producerii evenimentului (conform art. 31 alin. (1) din OUG 3/2015, cu modificari si completari), in caz contrar animalele vor fi generatoare de sanctiuni;
sa prezint documentele conform actelor normative in vigoare privind aparitia cazurilor de forta majora, circumstante exceptionale si circumstante naturale;
sa permit accesul in exploatatie pentru efectuarea controlului la fata locului;
sa respect normele de ecoconditionalitate prevazute la art. 93 si anexa II din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, pe intreaga exploatatie.